I přes spojení ikonické značky Bugatti s předním technologickým inovátorem v oblasti automobilismu Rimac si na elektromobil Bugatti budeme muset ještě nějaký ten rok počkat. Na Bugatti, které své vozy vyrábí v omezených sériích pro úzkou skupinu bohatých, se ostatně čeká běžně. V tom je elektrická koloběžka Bugatti naprostou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. A přece nabízí prestiž legendární značky, exkluzivní design a dokonce také charakteristickou závodní modř.
Video YouTube: Elektrokoloběžka Bugatti
Elektrické Bugatti?
Evropský Elon Musk, jak se Mate Rimac označuje, se při převzetí společnosti Bugatti vyjádřil, že nehodlá pouze měnit logo. Elektrický hypersport Rimac Nevera tak zůstane jedinečný, stejně jako je jedinečný Bugatti Chiron ve světě spalovacích motorů. Originální by měl být i nástupce Chironu, zatím jenom jako hybrid. Čistý elektromobil s logem EB, které i v novém tisíciletí odkazuje na původního zakladatele značky Ettore Bugattiho, je zatím jen nejasnou vizí. Nic na tom neměnní ani fakt, že stáj Bugatti nyní vlastní startupová hvězda Rimac, jeden z nejvýraznějších průkopníků elektromobility vůbec. O to více září Bugatti Scooter.
Emblémem EB září Bugatti Scooter doslova, prostřednictvím zadního světla ho totiž promítá na silnici za sebe a vytváří tak miniaturní světelnou show. Tu doplňuje i podsvícení podvozku, přední světlo nebo směrovky umístěné v řídítkách.
Video YouTube: Elektrokoloběžka Bugatti, noční jízda
Elektrokoloběžka, která luxus nezapře
Světelné prvky elektrokoloběžky Bugatti nezajišťují jenom efektní estetiku, ale starají se také o bezpečí jezdce. Bezpečnost jízdy je v městském provozu klíčová, pozadu však u Bugatti pochopitelně nezůstává ani pohodlí. Pohodlnou jízdu zaručuje rám ze slitiny magnézia nebo devítipalcová kola s pneumatikami run-flat. Základem je kvalitní výbava, kterou vedle zmiňovaných světel tvoří i duální brzdový systém s E-ABS nebo digitální přístrojový displej.
Koloběžka Bugatti nabízí tři jízdní režimy, v tom nejvyšším se dostává až na 30 km/h. Výkon odpovídající zhruba síle jedné koňské síly je vyčíslený na 700 W. Elektrická koloběžka Bugatti s ním zvládne stoupání do 15°. Baterie má kapacitu 360 Wh (36 v/10 Ah) a dává e-koloběžce dojezd až 40 kilometrů. Nabíjí se asi 4 hodiny.
V Google neřekli pravdu
Stálo je to 100 miliard dolarů.
Parametry a cena
Skládací koloběžka Bugatti Scooter váží 16 kilogramů a má nosnost 109 kilogramů. Září v závodní modré barvě, typické pro značku Bugatti, ale je k dostání také v klasické černé nebo stříbrné barvě. Všechny barevné varianty spojuje jedna cena. Ta je výrobcem stanovena na 1 200 dolarů, v přepočtu zhruba 28 000 korun.
Cena sice vybočuje z průměru, ale značka Bugatti jednoduše průměrná být nemůže. To platí i pro případ dvoukolového mikrovozidla. Bugatti Scooter hrdě reprezentuje prestižní stáj, přitom představuje jediný model exkluzivní francouzské značky, který si může dovolit téměř každý. A každý si ho také může na rozdíl od všech ostatních modelů Bugatti pořídit.
Pokud máte zálusk na cenově dostupné luxusní modely, můžete se poohlédnout také ve stáji Lamborghini. I ta má své elektrokoloběžky, stejně jako BMW, Honda nebo Seat.
Ilustrační foto: Závodní modř Bugatti, zdroj: Unsplash.com
O článku: Extrémně exkluzivní značka má svůj první elektrický model. Co na tom, že je to Scooter
Chcete víc?