Přeskočit na obsah

Recenze seriálu Dobré ráno, Brno! Někoho zklamal, v dalších zažehl ryzí nadšení, ale i smutek z toho, že je konec. Bude z něho legenda?

Po osmi týdnech přišlo první pondělí bez seriálu Dobré ráno, Brno! Pro ty, kterým by se mohlo po svérázném týmu kolem režiséra Mirka stýskat, máme tip – dejte si seriál znovu, všechny díly jsou dostupné v iVysílání ČT. Pro všechny, kterým seriál zamotal hlavu, ať v dobrém, či zlém, nabízíme rozřešení v podobě shrnutí recenzí a hodnocení seriálu. Tady je.

Dobré ráno, Brno! seriál ČT

Satira bez ambicí

Jako satiru, která nemá velké ambice, vidí seriál Dobré ráno, Brno recenze na serveru Kinobox. Autor recenze Lukáš Král ohodnotil seriál 65 procenty s tím, že Prušinovský stvořil vlastní televizní monstrum. Autor recenze hovoří o partě vyhořelých zoufalců, ale přehlíží přitom mladého dramaturga Šmardy a jeho nezlomnou touhu po brněnské poezii./2/ O vyhaslé energii by se dalo polemizovat také u mladé rosničky Andrejky (Simona Lewandowská) anebo moderátorky Radky (Zuzana Zlatohlávková), která sice nadšení notně posiluje koksem, ovšem energická povaha se jí nedá upřít ani ve stanu neposíleném. A elán jí nechybí ani při výchově dětí nebo životních karambolech s nevěrným manželem, alespoň do té míry, do jaké nám její osobní život vykresluje Prušinovský.

Andrea Zunová na serveru Novinky.cz glosuje o příjemném osvěžení, který seriál přináší. Zmiňuje nekorektní humor, nadhled, neokoukané tváře a dávku absurdních situací, jež jsou zdrojem dobré nálady./3/ Pro část publika je seriál zdrojem dobré nálady rozhodně. Dle hodnocení na ČSFD, kde má seriál po odvysílání všech dílů hodnocení 71 procent je tohoto publika většina./4/ Přesto ho někteří zatracují. Ostatně i recenze na serveru PrahaIN zmiňuje, že to není seriál pro všechny. Dle očekávání této pražské recenze seriálu z Brna nechybí nenávistné, ani jásavé reakce./5/

Video YouTube: Vtipné momenty z reálného pořadu Dobré ráno

Zkáza Dobrého rána

„Prušinovského tvorbu sice už nějaký pátek spojují nějaké ty prvky, svěžesti ovšem prospívá fakt, že se Prušinovský vždy ke své další tvorbě snaží přistupovat krapet jinak. Dobré ráno, Brno! v tomto případě často připomíná seriál Zkáza Dejvického divadla,“ popisuje recenze na FilmFanouchNews./6/

Na serveru Kinobox seriál zase přirovnávají k seriálovému počinu Petra Zelenky Dabing Street z roku 2018, který se zaměřuje na profesní prostředí krachující produkční společnosti. „Brno! je podobně jako Dabing Street formát uzavřenější do sebe, pohybující se často v interiérech a vyžívající se ve fetiši a ikonografii (svícení, kamery, monitory, ovladače). Prušinovský tak často pomrkává na lidi z oboru, kteří jeho drobné vtípky a odkazy ocení víc než většinové publikum,“ popisuje recenze na Kinoboxu. Primárně se však nabízí srovnání se seriálem Most! Oproti tomu má být Dobré ráno, Brno! o poznaní krotší./2/

Video YouTube: Vlog Sugar Andy (rosničky Andrejky z Dobrého rána)

Dycky Brno!

Čtyři roku po legendárním seriálu Most! Jan Prušinovský jako režisér a s Tomášem Holečkem i spoluautor scénáře, tentokrát bez Petra Kolečka, přinesl další potenciální legendu. Přestože je bezpochyby komornější, ani seriálu ze specifického televizního prostředí nechybí vykřičník. A stejně jako v případě Mostu! si i v seriálu Dobré ráno, Brno! troufl Prušinovský do hlavních rolí obsadit neznámé tváře a dal jim tak prostor vyniknout. Opět se mu podařilo alespoň pro část publika vytvořit hvězdy, jako je zmiňovaná Zuzana Zlatohlávková (moderátorka Radka).

Dobré ráno, Brno!

O kolečko míň

„Prušinovskému náramně svědčí, že má o Kolečko míň, a poslední dobou jednoznačně ukazuje, kdo byl v dřívějším tandemu pissálků lopatistických seriálů a filmů vkusný a vtipný kreativec, a kdo slizký bulvární trapák za každou cenu. Toto je osobitá, místy třeskutá a veskrze příjemně sarkastická sonda do rekta Českého koncesionářského bandity s perfektním štatlovým Genius loci a s novým nekorunovaným králem nonšalantního brněnského mámtovpičismu – old kosem Kolaříkem. Ale taky ostatní ansámbl, aji Mucha, byl zjevně pečlivě vybraný, veskrze uvolněný a vůbec těžce v ólrajtu, a té afektované, místy až děsivé maďarské barakundě napřesdržku jsem ani na chvíli neuvěřil, že to jen hrála. Ta to musí mít od přirození.

„Po dlooouhé době vkusný a originalní shitcom z našich lůzrů a hnojů, tudíž velmi doufám, že nějaká ta roztomilá karikaturka příliš nepodráždila některému z korektních soudruhů z předsednictva hemoroidy a bude to utěšeně pokračovat,“ popisuje v brněnském hantecu jedna z trefných recenzí na ČSFD, pod kterou se podepsal uživatel verbal./4/ Ani této recenzi nechybí nadhled, nekorektní humor a jistá míra satiry, která by pochopitelně mohla u někoho vzbudit pohoršení. Každý má na své pohoršení, názor a hodnocení seriálu také neoddiskutovatelné právo…

Dobré ráno, Brno

O článku: Recenze seriálu Dobré ráno, Brno! Někoho zklamal, v dalších zažehl ryzí nadšení, ale i smutek z toho, že je konec. Bude z něho legenda?

ZDROJE A DALŠÍ INFORMACE

,

Po osmi týdnech přišlo první pondělí bez seriálu Dobré ráno, Brno! Pro ty, kterým by se mohlo po svérázném týmu kolem režiséra Mirka stýskat, máme tip – dejte si seriál znovu, všechny díly jsou dostupné v iVysílání ČT. Pro všechny, kterým seriál zamotal hlavu, ať v dobrém, či zlém, nabízíme rozřešení v podobě shrnutí recenzí a hodnocení seriálu.

Internet: /1/ iVysílání ČT, /2/ Kinobox.cz, /3/ Novinky.cz, /4/ ČSFD.cz, /5/ PrahaIN.cz, /6/ FilmFanouchNews.cz, /7/ Tisková zpráva ČT